-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45795 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:41

راجع به شخصيت و سابقه و مدرك دانشگاهي دكتر سروش، بني صدر، مسعود رجوي و جلال آل احمد توضيحاتي بفرماييد.
دكتر سروش از چهره هاي علمي كشور است. در عين حال آرا و افكار ايشان در زمينه هاي مختلفي مانند: معرفت شناسي ديني، فلسفه اخلاق، فلسفه علوم اجتماعي در اسلام، حكومت ديني، قلمرو دين و... داراي اشكالات اساسي و زيربنايي است. براي آگاهي بيشتر در اين زمينه ر.ك : 1- شريعت در آينه معرفت،آيت اللَّه جوادي آملي 2- معرفت ديني،صادق لاريجاني 3- قبض و بسط در قبض و بسطي ديگر،صادق لاريجاني 4- تحول معرفت،احمد واعظي 5- كتاب نقد، شماره 1 ، سكولاريسم 6- بولتن انديشه، شماره 8 - 9 7- جستاري در قبض و بسط... ابوالحسن بني صدر داراي دكترا در رشته اقتصاد و برخي رشته هاي ديگر است. با ورود امام به ايران او نيز به ايران آمده و به عضويت شوراي انقلاب درآمد و بالاخره به سمت رياست جمهوري انتخاب شد. ولي پس از مدتي به دليل مواضع غيراصولي و رفتارهاي ناهنجار و پشتيباني از برخي گروه هاي محارب از طرف مجلس رد صلاحيت شد و از مقام خود عزل گرديد و با لباس زنانه به پاريس گريخت. هم اكنون نيز در آن جا به سر مي برد. مسعود رجوي از عناصر اصلي گروه منافقين (و يا مجاهدين خلق) مي باشد. اين گروه كه در زندان مواضع خود را تغيير داده و رسماً مرام ماركسيستي را پذيرفته بودند با حركت انقلاب، به رهبري امام از زندان آزاد و تشكيلات وسيعي را با استفاده از سلاح هاي به غارت رفته براي خود طراحي نمودند. اين گروه به ظاهر خود را طرفدار انقلاب نشان مي دادند ولي در واقع به هيچ يك از اصول آن معتقد نبودند. از همين رو در مواقع مختلف به موضع گيري عليه انقلاب و همكاري با دشمنان پرداختند. از همكاري با كا. گ . ب تا صدام و بالاخره نيز پس از وقايع 7 تير و قبل از آن و اعلام جنگ مسلحانه با حكومت انقلاب و ترورهاي بي شمار به خارج گريخته و در حالي كه صدام به جنگ ظالمانه با جمهوري اسلامي مشغول بود، در دامان او پناه گرفته و عملاً به ابزاري براي جنگ بر عليه كشور تبديل شدند. اين گروه هم اكنون نيز به طراحي ترور و ضربه زدن عليه جمهوري اسلامي مشغول و در پناه صهيونيست هاي غربي و حكومت سياه صدام زندگي مي كنند. شمس آل احمد (برادر جلال) در اين باره در مقدمه كتاب سفر روس مي نويسد: «جلال از 1322 تا 1326 (يعني از بيست سالگي تا بيست و چهارسالگي) عضو حزب توده بود و حزب توده صورت ايرانيزه شده احزاب كمونيست كه كل اين احزاب شبكه هايي بودند از كا. گ. ب يك سازمان جاسوسي بين المللي، مثل سازمان سياي آمريكا، يا دست كم مثل سگ زرد برادر شغال. (اين آگاهي ها در سال 1322 براي هيچ فردي ممكن نبود) به تبع حزب توده، جلال هم شيفته شيوه مديريت شوروي بود. بيماري اين شيفتگي جلال در سال 1326 شفا يافت و جلال از آن سال در برابر يك فريب جهاني موضع گرفت... جلال سال 1343 رفت روسيه. به دعوت خانه وكس (انجمن فرهنگي ايران و شوروي)... جلال چهل و يك ساله است كه مي رود به مسكو. تب و تاب جواني را دارد، اما تعصبات كور جواني را نه. از قيد حزب توده و مسكو و استالين و حتي منيّت [خودخواهي ] آزاد است، اما هنوز تشنه جرعه اي است از حق. مي تازاند بدان سمت. چند ماه پيش از سفر مسكو، از سفر حج بازگشته است و هشت ماه پس از سفر روس به آمريكا سفر مي كند. سرگرم است و شيفته و آشفته و خود را چون پروانه به در و ديوار شمع حق مي زند». براي آشنايي بيشتر با افكار و اقدامات سياسي جلال آل احمد به آثار وي، از جمله: غرب زدگي، روشنفكران و سفر روس مراجعه كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.